Naujienos

Europos Komisija didina Europos automobilių pramonės pasaulinį konkurencingumą
Dėl sparčių technologinių pokyčių ir didėjančios konkurencijos Europos automobilių sektorius atsidūrė kryžkelėje. Kad būtų pasirengta būsimiems pokyčiams, sausio mėn. Europos Komisijos Pirmininkė Ursula von der Leyen pradėjo bendradarbiavimu grindžiamą ir įtraukų procesą, skirtą aktualiausioms sektoriaus problemoms spręsti – strateginį dialogą dėl Europos automobilių pramonės ateities.
Kovo 5 d. Europos Komisija pristatė šiuo strateginiu dialogu pagrįstą veiksmų planą, kuriame išdėstyti konkretūs veiksmai, padėsiantys užtikrinti tvirtą ir tvarų automobilių sektorių ir išnaudoti jo inovacijų galią. Siekiant išlaikyti tvirtą Europos gamybos bazę ir išvengti strateginės priklausomybės, 1,8 mlrd. EUR bus skirta saugiai ir konkurencingai baterijų žaliavų tiekimo grandinei sukurti ir tai paskatins Europos automobilių pramonės augimą.
Europos Komisijos Pirmininkė Ursula von der Leyen sakė: „Pasaulinėje rinkoje yra didžiulis neišnaudotas inovacijų ir švarių sprendimų potencialas. Noriu, kad mūsų Europos automobilių pramonė išsiveržtų į priekį. Kad išvengtume strateginės priklausomybės, skatinsime vidaus gamybą, ypač baterijų. Išmetamųjų teršalų mažinimo tikslų bus laikomasi, tačiau pragmatiškai ir lanksčiai. Mūsų abipusis tikslas – tvari, konkurencinga ir novatoriška Europos automobilių pramonė, kuri yra naudinga ir piliečiams, ir ekonomikai, ir aplinkai.“
Inovacijų spartinimas ir perėjimas prie netaršaus judumo
ES automobilių pramonės įmonės atsilieka pagrindinių technologijų srityje. Veiksmų planas padės pramonei pereiti į aukštesnę pavarą, kad ji galėtų pirmauti kuriant dirbtiniu intelektu varomas, susietąsias ir automatizuotas transporto priemones. Europos automobilių pramonės suinteresuotieji subjektai bursis į Europos susietųjų ir autonominių transporto priemonių aljansą, kuris formuos naujos kartos transporto priemonių plėtrą ir prisidės prie šiai technologijai įgyvendinti reikalingos bendros programinės bei skaitmeninės aparatinės įrangos kūrimo. Novatoriai galės laisvai bandyti ir tobulinti savo autonominių transporto priemonių technologijas naudodamiesi didelio masto bandymų stotimis ir bandomąja reguliavimo nuostatų taikymo aplinka. Europos Komisija toliau plėtos autonominių transporto priemonių reglamentavimo sistemą. Šiems veiksmams remti 2025–2027 m. laikotarpiu bus skirta maždaug 1 mlrd. EUR jungtinių privačiojo ir viešojo sektorių investicijų, remiamų pagal programą „Europos horizontas“.
Kartu su veiksmų planu teikiamas Komunikatas dėl įmonių transporto priemonių parkų priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimo. Jame pristatomi geriausios praktikos pavyzdžiai ir valstybės narės raginamos imtis daugiau priemonių įmonių transporto priemonių parkams, sudarantiems apie 60 proc. visų užregistruojamų naujų automobilių, žalinti.
Lankstesnis CO2 normų laikymasis
Europos Komisija išgirdo aiškų reikalavimą leisti lanksčiau laikytis CO2 tikslų ir yra pasiryžusi šį klausimą spręsti subalansuotai ir teisingai. Šį mėnesį Europos Komisija pasiūlys kryptingą lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamo CO2 kiekio normų reglamento pakeitimą. Jei pakeitimas būtų priimtas, automobilių gamintojų atitiktis tikslams būtų matuojama pagal trejų metų laikotarpio (2025–2027 m.) vidurkį, taigi jie galėtų vienų ar dvejų metų trūkumą kompensuoti kitais metais pasiekdami daugiau, o bendras 2025 m. tikslų užmojis būtų išlaikytas. Europos Komisija taip pat sparčiau rengs lengvųjų automobilių ir furgonų CO2 kiekio normų reglamento peržiūrą.
Tuo pat metu Europos Komisija ieško būdų, kaip padidinti europinių netaršių transporto priemonių paklausą. Veiksmų plane numatyta skatinti pereiti prie visai netaršių transporto priemonių ir didinti vartotojų pasitikėjimą konkrečiomis priemonėmis, kaip antai didinant baterijų ilgaamžiškumą ir gerinant jų taisomumą.
Siekdama, kad šios paskatų vartotojams sistemos būtų optimalios, Europos Komisija aktyviai bendradarbiaus su valstybėmis narėmis.
Tiekimo grandinių atsparumo didinimas ir parama sektoriaus darbuotojams
Labai svarbu, kad Europai pavyktų sumažinti baterijų elementų gamybos kaštus iki konkurencingo lygio ir ji galėtų pasigaminti didelę dalį jai reikiamų baterijų, taip didindama europinę pridėtinę vertę visoje tiekimo grandinėje. Europos Komisija toliau rems ES baterijų pramonę ir padės jai išlaikyti tvirtą Europos gamybinę bazę skirdama finansavimą iš Inovacijų fondo. Europos Komisija taip pat išnagrinės galimybes tiesiogiai skirti gamybos paramą baterijas gaminančioms įmonėms ir apsvarstys su kaina nesusijusių kriterijų, pavyzdžiui, atsparumo reikalavimų, taikymą komponentams.
Siekdama padėti ES automobilių sektoriui spręsti problemas, susijusias su įgūdžių trūkumu ir jų pasiūlos neatitikimu paklausai, taip pat darbo jėgos senėjimu, pagal švarios pramonės kursą sukurta Europos teisingos pertvarkos observatorija generuos ir gretins duomenis, kad padėtų prognozuoti būsimas problemines sritis – kur ateityje susidarys darbuotojų perteklius, o kur pristigs įgūdžių. Europos Komisija išplės paramą iš Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams (EGF), kad ji būtų sparčiau skiriama ir plačiau taikoma, o įmonės galėtų inicijuoti šią paramą ir ji būtų teikiama darbuotojams, kuriems gresia neatidėliotinas atleidimas iš darbo. Be to, bendradarbiaudama su socialiniais partneriais ir valstybėmis narėmis Europos Komisija sieks padidinti „Europos socialinio fondo +“ (ESF+) finansavimą automobilių sektoriui, kad būtų remiami darbuotojai, norintys persikvalifikuoti ir ieškoti naujų darbo galimybių. Atlikdama ESF+ laikotarpio vidurio peržiūrą Europos Komisija skatins valstybes nares daugiau finansavimo perskirti automobilių sektoriui. Be to, kaip paskelbta Įgūdžių pakte, Europos Komisija pasiūlys sustiprintą iniciatyvą, skirtą padėti strateginių sektorių, kaip antai automobilių pramonės, darbuotojams, daugiausia dėmesio skiriant kvalifikacijos kėlimo ir perkvalifikavimo programoms.
Pramonės atsparumo didinimas siekiant sėkmingai konkuruoti pasaulinėje rinkoje
Siekdama padaryti ES automobilių pramonę atsparesnę aršiai konkurencijai iš užsienio, Europos Komisija užtikrins vienodas sąlygas naudodama prekybos apsaugos priemones, pavyzdžiui, antisubsidines priemones, kad apsaugotų Europos įmones nuo nesąžiningos konkurencijos. Tuo pat metu bus tęsiamos derybos su šalimis partnerėmis siekiant išplėsti patekimo į rinką ir tiekimo automobilių pramonei galimybes. Europos Komisija taip pat pasiūlys priemonių, kaip užtikrinti, kad užsienio investicijos į ES automobilių sektorių padėtų didinti ilgalaikį pramonės konkurencingumą, o supaprastindama reglamentavimą sieks sumažinti Europos automobilių gamintojams tenkančią administracinę naštą.